english deutsch italiano español slovenščina furlan

Cjamin tape daûr tape

Home Percors Troi Furlan Tapis in detai

Preambul


Dut il materiâl utile a percorrere il ramo italiano del Cammino Celeste da Barbana al Monte Lussari o viceversa è riassunto in tabella alla pagina Materiâl util.




Il "Troi di Aquilee" al è un itinerari nassût par iniziative di un grup di personis di diviersis associazions; personis che a vegnin di ambits ancje une vore diviers tra di lôr, che tantis di chês no si cognossevin, ma unidis dal jessi pelegrins, feminis e oms che si metin in cjamin par rivâ a une mete spirituâl. Tancj di nô a àn vivût la esperience dal Pelegrinaç a Sant Jacum di Galizie.

O sin talians, slovens, carinziani e furlans. O amìn cheste nestre tiere e o volìn che cheste e sedi lûc di pâs, fraternitât e convivence amichevule fra i popui e lis culturis. Par chest o vin pensât a un percors internazionâl che al puedi fâ converzi pelegrins des diviersis nazions intun lûc tant particolâr: il santuari de Mont Sante dal Lussari, dulà che la imagjin de Mari Marie e je venerade di secui di dutis lis nestris ints, che chi a rivavin fasint trois che in part o sin rivâts a riscuvierzi in gracie dai segns ancjemò visibii de lôr fede e de lôr creativitât.

Il Troi di Aquilee, che o vin screât intal Istât dal 2006 cu la benedizion dai nestris vescui, al è componût di trê percors che a àn origjin in trê localitâts tant significativis pe storie e la tradizion di fede des nestris tieris, une in Friûl (Aquilee, dulà che pe prime volte al è stât anunziât il Vanzeli e di dulà che i missionaris a àn puartât l'anunzi cristian intal cûr de Europe), une in Slovenie (Brezje, li di Kranj, il lûc plui impuartant di invocazion de Mari di Diu in Slovenie) e une in Austrie (Gurk, parsore Clanfurt, glesie splendide cun origjins tor dal VIII sec., centri di grande impuartance pe storie de Carinzie e pe identitât culturâl e religjose de cussì clamade Mitteleurope); trê percors che a puartin i pelegrins, a pît, des localitâts di divignince fin a unîsi a Cjamparòs, par dopo lâ sù insiemi ai passe 1760 metris de Mont Sante dal Lussari.

Il percors furlan, di Aquilee, si fâs passant Aiello, Cormons, Madone di Mont, Cividât, il Grant Mont e lis vals di Resie e di Dogne; chel sloven, di Brezje traviers Jesenice, Kranjska Gora, Ratisče, Fusinis e Tarvis; il tierç, chel austriac, di Gurk, passant Sankt Veit, Clanfurt, Marie Worth, (in curt) Marie Gail, Arnoldstein, Cocau e Tarvis.

Dai 7 ai 15 di Avost chest pelegrinaç al è stât fat pe prime volte di nô e dai amîs che a àn volût e podût judânus in chest "batisim". Fuarts di cheste esperience, o sin daûr a continuâ a lavorâ par miorâ cierts aspiets e detais. Di Jugn dal 2007 il troi al è stât in idealmentri "consegnât" a ducj chei che a volaran fâlu. Ogni pelegrin al podarà partî cuant che al volarà, costruint il so troi daûr des propriis esigjencis, sielzint tra lis variis pussibilitâts che l'itinerari al ufrìs.

Cumò chest itinerari al sta ben planc evolvintsi intune dimension plui largje, une dimension che nô ducj si augurìn, che e je chê di jessi no tant un percors locâl, ma une part di alc di plui grant, part di une grande rêt di viis di pelegrinaç. Di fat il compit che si sin cjapâts, al è, di là de valorizazion tant impuartante dai lûcs e dai aspiets plui significatîfs che si puedin cjatâ, chel di dâ ai pelegrins che a passin pes nestris tieris un percors sigûr e adeguât al cjamin che a àn tacât.

Al è disponibil cumò une vere e proprie vuide dal Troi di Aquilee, cul titul "Il Cammino Celeste - A piedi da Aquileia al Monte Lussari" cu la cjase editore "Ediciclo" di Puart; la vuide e je componude di 178 pagjinis, 120 imagjins a colôrs, 35 cjartinis Tabacco in scjale 1:25.000 cul percors detaiât e tancj tescj descritîfs. E pues jessi ordenade inte proprie librarie di fiducie che e proviodarà, intal zîr di 2-3 dîs a recuperâle; o li dal sît dal editôr: "Il Cammino Celeste" - Ediciclo Editore.

O vuei fâ presint che chel che o feveli NOL È (e nol vûl jessi) un viaç organizât: no je nissune iscrizion, no je nissune struture organizative, nissun (se no lu fasarês voaltris) al visarà i ponts di acet pussibii che o sês daûr a rivâ. Al è dome un segn viert par un itinerari che par nô al è di fede (e percors di fede al restarà par storie e significât), ma che ognidun in se stes al podarà vivi in mût dal dut personâl, pûr mantignint il “spirt dai pelegrins”. In chest sît al ven descrit il percors furlan (di Aquilee ae Mont Sante dal Lussari), austriac e sloven al son in fase di costruzion.

In riferiment al prin, la propueste e je articolade in undis tapis. Tant che in ogni pelegrinaç, però, ogni pelegrin al podarà costruî il so daûr des propriis esigjencis e intindiments. Za cumò, di fat, al è pussibil diversificâ l'itinerari, sedi passant la gnot in lûcs diviers di chei “principâi” sedi aprofitant di cualchi variante significative, tant che chê de Abazie di Rosacis o del Gran Monte o lungo la pista ciclabile per Pontebba.

Par concludi, il nestri auguri al è che ducj chei che si inviin su cheste vie, par cualsisedi motîf lu fasedin, a vedin il cûr plen di umiltât e di spazi par acetâ ce che cheste esperience e volarà donâur.

E cualsisedi sedi chê che si stais inviant, no possiamo ce dîus: "Bon Cjamin".


vai all'inizio




Piçulis notis tecnichis


Il Percors

Il Cammino Celeste o Troi di Aquilee al è un itinerari zovin, e par chest al è in evoluzion. Chest fatôr al influìs su tancj aspiets.

Il percors al è costituît di dute la sielte pussibile di viis, e al è stât costruît doprant chês esistentis. Si che duncje, ancje dulà che a son bariglariis e trois, al varès di jessi simpri praticabil (fale che cu la nêf). In ogni câs, cence jessi stradis dedicadis o in dut câs garantidis in funzion dal Troi, cualchi sorprese e podarès capitâ. Ancje in planure, cemût che al è sucedût di resint par vie di cantîrs o di modificazions de viabilitât. Naturalmentri no je la pussibilitât di controlâ cun assiduitât lis lôr cundizions; eventuâi problemis a podaran jessi segnalâts scrivintnus ae direzion di pueste eletroniche: camminoceleste@libero.it.

Il Troi di Aquilee si pues fâ par intîr dal mês di Jugn al mês di Setembar; in Invier invezit, par vie de nêf che in cierts agns e pues rivâ a cuvierzi luncs tocs su passe metât dal percors, si puedin praticâ dome lis primis cuatri tapis, fin a Cividât.

Dal pont di viste altimetric il Troi di Aquilee al è risultât un percors impegnatîf. Cui che al à iniment tant che paragon il Camino de Santiago de Compostela (o Sant Jacum di Galizie) che al torni a valutâ lis propriis considerazions. In chei plui o mancul 220 km de sô lungjece bisugne fâ plui di 6.000 metris di rive sù e cuasi 3.000 di rive jù. Duncje o vês di jessi pronts a une buine dose di fadie.

Altri aspiet. Si sa che la mont e je mont, e in cheste no si pues pretindi dome viâi e clevis dolcis. Cussì, pûr lavorant par cjatâ percors trancuîi e sigûrs, no sin rivâts a evitâ nissun pont dulà che, pal gjenar di passaç, pes dimensions dal troi, pe sô pendence o par chê dal flanc de mont, o par cualchi altre dificoltât, il viandant al à di stâ plui atent. La atenzion normâl, invezit, chê che e fâs procedi cence cirî situazions di pericul, si le calcole aplicade naturalmentri. In nissun câs a son stâts metûts tocs cun dificoltâts tecnichis.

Inte vuide a son stâts evidenziâts i pôcs passaçs delicâts, intant che a son stâts calcolâts facii ducj chei dulà che la atenzion normâl e je plui che suficiente. Naturalmentri, par chei che a vessin di vê problemis particolârs (par esempli inzirlis) e je la pussibilitât di passâ stradis alternativis, ma in gjenar chestis a son lis stradis asfaltadis di fonts de val.

Lis considerazions parsore espostis si slargjin in automatic ancje a un altri aspiet. Ven a stâi se pe part di planure un pâr di sandui di trekking al va benon e pes parts su strade forestâl lis scarputis a puedin bastâ, su ciertis parts di troi si puedin conseâ i scarponcins, o almancul scarpis altis, massime dulà che la marcje e domande pas sigûrs. Al va sotlineât ancje il fat che il Friûl orientâl al è une des zonis plui ploiosis di Italie.

Intes descrizions, i riferiments di fin e principi tape a son cualchi volte par fuarce gjenerics, o smirâts su glesiis, placis ecc., stant che no si pues previodi dulà che il pelegrin al cjatarà puest par durmî e/o mangjâ. In riferiment ai nons des localitâts plui piçulis, lôr a son segnâts par precision, ma no simpri si cjatarà un cartel che lis identifichi, massime se si ven di stradarolis di campagne. Intal test, in dut câs a son stadis metudis secuencis di numars, lis stessis segnadis su lis cjartinis, che a daran al pelegrin la posizion a ogni crosere o cuasi.

Il percors, infin, al e marcjât cun segns di colôr blanc-celest, che a judaran i pelegrins a orientâsi intai ponts là che al è pussibil falâ strade. Ben 500 sono le indicazioni collocate sia dal mare verso la montagna e viceversa. Il Cammino Celeste è tra quelli più ben segnalati d'Italia.





Ospitalitât

Pe Ospitalitât al esist un file a pueste PDF clamât "Tappe in dettaglio e pernottamento" disponibil li de pagjine web: Materiâl util.



Credenziâl

Tant che sul Troi di Sant Jacum di Galizie, e je stade preparade une credenziâl che e identificarà il viandant/pelegrin.

La credenziâl e je di podê scjariâ dal nestri sît web li de pagjine Materiâl util li de vôs "Credenziâl dal Pelegrin", o pues jessi ritirade presso:

Isola di Barbana

Santuario di Barbana presso il negozio di souvenir, tel. 0431.80453
oppure presso la sacrestia del Santuario


Aquileia

Souvenir Aquileia di Folla Silvia
via Patriarca Popone 2 - Aquileia
tel. 0431.919045
e-mail: souvenir.aquileia@libero.it


Libreria Souvenir alla Basilica piazza del Capitolo 4 - Aquileia
tel. 0431.917698


Bar Al Barut via Julia Augusta 72 - Aquileia
(vicino al Foro sulla statale, apre alle ore 6.00 del mattino)
tel. 0431.918696


Aiello del Friuli

Aiello, sig. Pantanali Aurelio
via G. Marconi 65 - Aiello
tel. 324.7776584


Bar Centrale via XXIV Maggio - Aiello
tel. 333.1006320


Cartoleria da Mali Piazza Roma 2 - Aiello
tel. 0431.886162





Cualchi piçul sugjeriment

Cualchi piçul sugjeriment al pues jessi bon, massime a cui nol è pratic di chest gjenar di esperience. A chest fin lait a viodi il file a pueste PDF "Conseis par fâ il Troi di Aquilee" li de pagjine web Material util.



vai all'inizio




Dut il materiâl utile a percorrere il ramo italiano del Cammino Celeste da Barbana al Monte Lussari o viceversa è riassunto in tabella alla pagina Materiâl util.